:

Hvad koster XPENG i Danmark?

Indholdsfortegnelse:

  1. Hvad koster XPENG i Danmark?
  2. Er XPENG en god bil?
  3. Kan man købe XPENG i Danmark?
  4. Hvem producere XPENG?
  5. Hvad må XPENG trække?
  6. Hvad er den billigste elbil i Danmark?
  7. Hvad må Xpeng trække?
  8. Hvor meget må en Xpeng G9 trække?
  9. Hvad koster Xpeng P7 i Danmark?
  10. Hvad koster Xpeng 7?
  11. Hvad koster Xpeng p7 i Danmark?
  12. Er det ulovligt at holde på en elbil plads?
  13. Hvad koster det at køre 100 km i en elbil?
  14. Er det billigere at køre elbil 2023?
  15. Hvad koster Xpeng p5?
  16. What is HOS Xpeng?
  17. Who is Xpeng EV?
  18. Is Xpeng launching a multi-purpose vehicle?
  19. How much are Xpeng shares worth?
  20. Who is Xpeng EV?
  21. What makes Xpeng unique?
  22. Why was Xpeng's second-quarter revenue lower than expected?

Hvad koster XPENG i Danmark?

Xpeng er en kinesisk producent af elbiler. Guangzhou Xiaopeng Motors Technology Co Ltd. er navnet på virksomheden, som dog sælger bilerne under navnet Xpeng. 

Bilproducenten har hovedkontor i Guangzhou, Guangdong, og sælger i dag deres biler i bla. Danmark, Sverige, USA og flere lande. 

Er XPENG en god bil?

G9 er en fullvoksen SUV på 4,89 meter. Bagasjerommet er på solide 660 liter – og du har i tillegg en frunk foran på 71 liter.

Bilen er så stor, at man kanskje skulle tro at det var mulig med en tredje seterad. Men du får den ikke som sjuseter.

I stedet kan du faktisk få den levert med en oppblåsbar madrass. Når du legger ned ryggen på baksetene, har du da en fullverdig dobbeltseng! Perfekt for en liten overnattingstur.

G9 lanseres i tre versjoner. Innstegsmodellen koster 536.588 kroner. Den heter RWD Standard Range, har bakhjulsdrift og 19-tommers felger.

Toppversjonen – AWD Performance – har en startpris på 677.900 kroner. Denne modellen har firehjulsdrift og er utstyrt med 21 tommers hjul – og rekkevidde på inntil 520 kilometer.

Den kan trekke tilhenger på inntil 1.500 kilo. Takboks med opptil 75 kilo er det også tatt høyde for.

Kan man købe XPENG i Danmark?

Xpeng har netop åbnet op for forudbestilling af den elektriske sedan P7, der er en spændende konkurrent til Tesla Model S og Model 3. På størrelse er den mest en konkurrent til Model S, men prismæssigt er den tættere på Model 3.

”Det er en fornøjelse at høre de positive reaktioner, når fagfolk og almindelige interesserede har prøvet XPENG P7. Med de prisindikationer vi kan give, er der mange der bliver seriøst interesserede, og derfor er det god timing, at vi nu kan tage imod forudbestillinger,” siger Jens Olsen, direktør XPENG Danmark.

En forudbestilling af en Xpeng P7 koster 1.000 kroner ved oprettelsen, og beløbet er fuldt refunderbart.

Hvem producere XPENG?

XPeng was co-founded in 2014 by Xia Heng (Henry Xia) and He Tao, former senior executives at GAC Group with expertise in automotive technology and research and development. Initial backers included: the founder of UCWeb and former Alibaba executive He Xiaopeng, namesake and current Chairman of XPeng, and Lei Jun, the founder of Xiaomi. Prominent Chinese and international investors included Alibaba, Foxconn and IDG Capital. A further funding round in 2018 saw Alibaba's vice president Joseph Tsai join the corporate board of XPeng.[3][4]

XPeng's subsidiary in the United States, XMotors.ai held a permit for testing self-driving cars from the California Department of Motor Vehicles starting in September 2018.[5] The permit was revoked in February 2020 due to XPeng's failure to submit a disengagement report.[6] XPeng Motors then received a renewed Autonomous Vehicles Testing Permit from the California Department of Motor Vehicles in March 2020.

XPeng started production of its first model, the XPeng G3 SUV, in November 2018.[7] It launched the G3 in December 2018 at the 2018 Consumer Electronics Show in Las Vegas.[8][9]

XPeng uses a combination of lidar, radar, and a camera for driver aid. The lidar system uses laser light to create a 3D space by measuring the distance between objects and the time it takes for the light to bounce back.[31] Xinzhou Wu stated "Lidar will provide the 3D drivable space and precise depth estimation to small moving obstacles even like kids and pets, and obviously, other pedestrians and the motorbikes which are a nightmare for anybody who's working on driving",[32] The radar will provide the vehicles with the ability to detect the speed of an object and also the location. The camera will provide the vehicle with basic semantic information as stated by Xinzhou Wu.[32] Lidar has come down in price significantly over the last few years with drone companies such as DJI announcing the integration in their aerial surveying technology. The Zenmuse L1 - Lidar + RGB camera starts at a price of $13,100.[33] XPeng's lidar system is provided by Livox.[32] The decreasing price and increased innovation and development in lidar is making it cheaper for consumers to enjoy. "Our next vehicle is targeting the economy class. I would say it's mid-range in terms of price".[32]

Hvad må XPENG trække?

TEKST Morten Bek FOTO PR

XPeng er i venteposition i Danmark. Siden foråret har den kinesiske elbilsproducent haft en butik med prominent adresse i Axel Towers overfor Tivoli i København, men den proklamerede salgsstart med sedanen P5 blev udsat på ubestemt tid.

Hvad er den billigste elbil i Danmark?

i7 er den første elektrificerede 7-serie fra BMW. Den er en af markedet bedste og mest luksuriøse elbiler takket være en kilometerlang udstyrsliste og ny teknologi.

Til dig, der ikke kan sidde komfortabelt nok, lander BMW i7 som en appelsin i din turban. Dørene er automatiske, sæderne har massage og aircondition, og bagsædet kan forvandles til en mindre lounge.

Foreløbig fås i7 udelukkende som elbil, men vi ved, at der er en plugin-hybrid og V8-variant på vej til Danmark.

Den lille SUV fra Jeep er 'Car of the Year' 2023 i Europa. Avenger tilbyder en rummelig kabine og et design, der er vævet ind i Jeep's historie med firehjulstrækkere.

Dog trækker Avenger kun på forhjulene, men den skulle alligevel være ganske duelig off-road takket være en "Hill Descent Control". Der skal ikke være tvivl om, at Avenger er lavet til byerne, og med et batteri på 51 kWh og en rækkevidde på 395 km er den også bedst til det.

Da Bil Magasinet testede Avenger, oplevede vi den som en køreglad og praktisk bil, der dog ikke er uden ulemper. Bl.a. er der dårlig plads på bagsædet, og anhængertræk er ikke muligt.

Hvad må Xpeng trække?

Skindet bedrager lidt hos Xpeng G9. Bilen er nemlig en størrelse større end både det ydre og prisen antyder.

Den er bare større, end den ser ud, og sel vom den prismæssigt flirter med opgraderede versioner af Audi Q4 E-tron eller Tesla Model Y har vi at gøre med en elbil, hvis dimensioner er i liga med Audi Q8 E-tron, BMW iX, Mercedes EQE SUV eller Polestar3.

Altså biler, der er omkring halvanden gange dyrere og som generelt sigter højere, når det angår plads og luksus ombord.

Hvor meget må en Xpeng G9 trække?

Xpeng har nu meldt danske priser pÃ¥ ikke blot en, men to elektriske biler, som lanceres i Danmark i løbet af 2023. 

Foruden den længe ventede XPENG P7, er der ogsÃ¥ masser af nyt om den interessante SUV, XPENG G9. 

Hvad koster Xpeng P7 i Danmark?

TEKST & FOTO Jacob Dalby

Det vil ikke undre nogen, hvis du ikke har hørt om XPeng. Selvom vi har bragt en del historier om det kinesiske mærke, og dets indtog på det danske marked, er XPeng stadig et meget nyt og ret ukendt mærke herhjemme.

Hvad koster Xpeng 7?

TEKST & FOTO Jacob Dalby

Det vil ikke undre nogen, hvis du ikke har hørt om XPeng. Selvom vi har bragt en del historier om det kinesiske mærke, og dets indtog på det danske marked, er XPeng stadig et meget nyt og ret ukendt mærke herhjemme.

Hvad koster Xpeng p7 i Danmark?

Vi har haft lejlighed til at køre den første prøvetur i en P7 i det, der hedder Performance-udgaven. Den har så firehjulstræk, to elmotorer med 430 hk i alt, et batteri på 80 kWh og en rækkevidde på 500 km. Den koster 520.000 kr., hvilket er 100.000 kr. mere end indstigningsmodellen med et mindre batteri og kun baghjulstræk.

I alle tilfælde er der tale om en firedørs sedan med et lavt og aerodynamisk udseende. Batteriet kan lades hjemme med tre faser og 11 kW, og på farten kan man kun lade med op til 90 kW, men netop den del ventes stærkt forbedret, når de danske versioner kommer næste år.

Alle udgaver kommer færdigkonfigureret, og man skal derfor ikke forholde sig til eventuelt ekstraudstyr. De er som de er, og denne topudgave har da også et meget omfattende udstyrsniveau. I forhold til en Tesla Model 3 Performance er prisen ca. 50.000 kr. lavere.

Er det ulovligt at holde på en elbil plads?

Det er altid gratis at parkere i en tidsbegrænset zone.

Hvis du har en elbil, elmotorcykel eller brintbil, kan du fra den 1. oktober 2022 parkere ubegrænset i Københavns 3-timers zoner. Du skal dog overholde lokale restriktioner der er i zonen og indstille p-skiven. Du kan se pÃ¥ skiltene i den tidsbegrænsede zone, hvor lang tid du kan holde pÃ¥ parkeringspladsen. Der er eksempelvis 3 timers tidsbegrænsning ved nogle ladestandere, som fortsat skal overholdes. 

Hvad koster det at køre 100 km i en elbil?

Hvis du har investeret i din egen ladeboks til hjemmet, eller hvis du lader bilen op med et mormorstik via en almindelig stikkontakt, er det ganske nemt at beregne, hvad det koster at lade en elbil op hjemme. For at beregne prisen for en fuld opladning af en elbil hjemme skal du nemlig bare gange batteriets kapacitet med din elpris.

Har du en elbil med en batterikapacitet på 80 kWh, og du betaler tre kr. pr. kWh, skal du altså betale 80 x 3 = 240 kr. for en fuld opladning fra 0 til 100 %. Bemærk dog, at der altid vil være et ladetab, hvor noget af strømmen under ladningen går tabt. Dette vil typisk ligge på omkring 10 %, som du altså skal lægge oveni, når du beregner elbilens omkostninger.

Er det billigere at køre elbil 2023?

En ny elbil behøver ikke at vælte budgettet. Se 10 af de billigste elbiler, du kan købe i Danmark for helt ned til 160.000 kroner

Hvad koster Xpeng p5?

En ny elbil behøver ikke at vælte budgettet. Se 10 af de billigste elbiler, du kan købe i Danmark for helt ned til 160.000 kroner

What is HOS Xpeng?

Hos XPENG ser vi et enormt potentiale for, at teknologi kan være den primære drivkraft i at ændre måden, du transporterer dig på. Mobilitet skal i højere grad være en forlængelse af os selv - en forlængelse af dine tanker. Hvad enten det er på jorden eller i luften, så mener vi først og fremmest at intelligent og smart mobilitet er vores fremtid.

Who is Xpeng EV?

There is no Overview data available. Founded in 2015, XPeng is a leading Chinese smart electric vehicle, or EV, company that designs, develops, manufactures and markets EVs in China. Its products primarily target the growing base of technology-savvy middle-class consumers in the midrange to high-end segment in China’s passenger vehicle market.

Is Xpeng launching a multi-purpose vehicle?

Less than two months after debuting its fifth production EV called the G6, XPeng Motors’ CEO He Xiaopeng shared that the Chinese automaker is already busy on a sixth model called the X9. This will be XPeng’s first attempt at a multi-purpose vehicle (MPV) that it looks to utilize in targeting a certain demographic overseas.

How much are Xpeng shares worth?

As a result, we reduce our fair value estimate to USD 14.50 per ADS (HKD 56 per share) from USD 15.00 (HKD 58), which implies a forward 2024 price/sales ratio of 1.7 times. Shares are in Morningstar 3-star territory and fairly valued, in our view. We suggest investors wait for a better entry point to accumulate XPeng shares.

Who is Xpeng EV?

  • There is no Overview data available. Founded in 2015, XPeng is a leading Chinese smart electric vehicle, or EV, company that designs, develops, manufactures and markets EVs in China. Its products primarily target the growing base of technology-savvy middle-class consumers in the midrange to high-end segment in China’s passenger vehicle market.

What makes Xpeng unique?

  • Sleek. Intelligent. Adventurous. Mobility is changing. It is no longer just about movement. At XPENG, we see a huge opportunity for technology to transform the way people move. We reintroduce mobility as an experience, an extension of ourselves—thoughts and all. Whether it’s on the road, or in the air, smart, people-first mobility is our future.

Why was Xpeng's second-quarter revenue lower than expected?

  • XPeng reported second-quarter revenue above the high end of its guidance. However, vehicle margin of negative 8.6% was much weaker than expected due to price promotions amid industry competition and inventory write-off.